Onsdagstræning

"Samlet ud - samlet hjem" - det vigtigste motto i løbeafdelingen. 

 

Onsdag har vi vores hovedtræning i løbeafdelingen i Dit Hjertes Motionsklub. 
Vi løber fra Søndermarkshallen, Søndermarksvej 119, Vejle.
Træningen starter kl. 18.30, og der er mulighed for omklædning og bad.

Du er velkommen til at komme og deltage 2 - 3 gange inden du melder dig ind. Kom blot i god tid første gang, så vi får dig hjulpet ind på det rigtige løbehold. Er du i tvivl, så kontakt os meget gerne så vi kan få en snak om dit niveau og dine forventninger.

Løbetræning i Dit Hjertes Motionsklub er bygget op, så du bliver en bedre løber og undgår skader. Og det hele er pakket ind i et godt socialt sammenhold. 

Din løbetræning bør indeholde træningsture hvor udholdenhed bliver opbygget, og intervaller hvor hurtighed og teknikker forbedres. I Dit Hjertes Motionsklub har vi om onsdagen fokus på netop intervaller og teknik, da det er den del af løbetræningen, mange har sværest ved at motiverer sig selv til alene.

Vi har om onsdagen 3 hold på hvert sit niveau, således der er noget for alle løbere. Du kan læse om holdene her på siden.

Klubben har pt. 7 trænere der skiftes til at have ansvar for aftenens træning. Fælles er at de laver lange og korte intervaller, masser af fartaktiviteter og andre sjove aktiviteter, så alle bliver udfordret på hvert sit niveau. Vi følges ud og kommer samlet hjem på holdet, alle kan være med.

 Vi har let opvarmning som start på træningen, og når vi er retur laver holdene fælles udstrækning.

Styrketræning

Efter træningen er der mulighed for ca. 20 minutters styrketræning indendørs. Det er øvelser, der er målrettet, så du bliver en bedre løber. Det er frivilligt – men en god ide.

Klubaften

Klubaften er den første onsdag i hver måned, og her er alle klubbens afdelinger velkommen. Der er et par medlemmer der har bagt kage, som nydes til en kop kaffe/te. Der er informationer fra klubben, og masser af socialt samvær på tværs af hold.

Kontingent

Aktivitetskontingent for at deltage på løbehold onsdag aften er 100 kr. pr. person pr. år.

Vores kontingent består af 2 dele, et årligt klubkontingent og et aktivitetskontingent pr. aktivitet du deltager i. Læs om klubkontingent her: Kontingenter

Løb er så meget mere end fra A til B med hovedet under armen. For tusinde år siden var løb grundstenen for vores overlevelse i kampen med sabeltigerer. Nu er ringen slutte, hvor løb igen er grundstenen for kampen, men nu mod den langsomme død af forkert livstil.

Claus og Lars Ulrik
Trænere gennem mange år i Dit Hjertes Motionsklub


 

GRUNDHOLD

Grundholdet er for alle der kan løbe 4- 6 km. Hvilket tempo du løber i, har ikke betydning. Vi holder pauser så pulsen når at komme ned. Men vi skal nok sørge for at den kommer op igen. Vi har plads til alle der har lyst til varieret træning.

STANDARD HOLD

Standard holdet er for de lidt mere udholdende. 6-9 km. Der er pauser hvor pulsen kommer ned, men også få længere stræk. En af vores redskaber er at vi løber på tid fx 10 sek. ud og 10 sek. hjem. Så kan alle være med.

UDVIDET HOLD

Udvidet hold er for alle der kan løbe 8 km. Tempoet er lidt hurtigere end standard holdet. Vi holder ikke ret lange pauser, så vi holder pulsen på et rimelig niveau. Og vi får den også helt op. Vi arbejder meget med fart aktiviteter.